Prima pagină » Noutati » Acordarea ajutorului de deces

ACORDAREA AJUTORULUI DE DECES

Suntem aici pentru a vă oferi sprijin și soluții în momentele dificile prin care treceți. Firma noastră, Eden, înțelege în mod profund durerea și confuzia asociate pierderii unei persoane dragi. Ne propunem să vă ajutăm să depășiți birocrația și să beneficiați de ajutorul de înmormântare într-un mod eficient și empatic.

Cu o vastă experiență în domeniul serviciilor funerare, echipa noastră dedicată vă va ghida prin toate aspectele organizării înmormântării, astfel încât să puteți să vă concentrați pe procesul de doliu și să vă onorați în mod corespunzător persoana dragă. Noi suntem aici să vă oferim asistență, să răspundem la întrebările dvs. și să vă facilităm accesul la ajutorul de înmormântare de care aveți nevoie.

Ne propunem să vă oferim un serviciu personalizat, adaptat nevoilor și preferințelor dumneavoastră, pentru a vă ajuta să vă înmormântați persoana dragă într-un mod care să reflecte cu adevărat viața și amintirile lor. Suntem aici pentru a vă face această perioadă mai ușoară și mai puțin stresantă.

Când apelați la firma noastră, puteți avea încredere că suntem alături de dumneavoastră în această călătorie și vă vom ajuta să depășiți obstacolele birocratice pentru a obține ajutorul de înmormântare la care aveți dreptul. Vă suntem alături cu empatie și profesionalism în aceste momente sensibile.

Formulare necesare:
Cerere pentru acordarea acordarea ajutorului de deces CERERE TIP (formular) Anexa 11
DECLARATIA pe proprie raspundere ca aceste cheltuieli au fost suportate integral de catre solicitant (formular “Declaratie Apartinator”);
DECLARATIA pe proprie raspundere ca nu avea calitatea de pensionar/asigurat  si nu realiza venituri (formular “Declaratie Membru”);
ADEVERINTA de salariat in care sa se mentioneze ca decedatul era salariat, si nu a beneficiat de concediu fara salariu sau absente nemotivate la data decesului (original).
ADEVERINTA de salariat membru de familie
Cerere (Anexa 9) pentru plata sumelor rămase neîncasate de către pensionarul decedat *)

* LEGISLAȚIE:
Art. 120, alin. (1) și (2) – Legea 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice:
(1) Sumele neîncasate de către pensionar, reprezentând pensia pe luna în care a avut loc decesul și/sau, după caz, drepturi restante de pensie, cuvenite și neîncasate până la deces, se plătesc soțului supraviețuitor, copiilor, părinților sau, în lipsa acestora, celorlalți moștenitori, în condițiile dreptului comun.
(2) Sumele prevăzute la alin. (1) pot fi solicitate în cadrul termenului general de prescripție.

2. Beneficiari:
În cazul decesului asiguratului sau al pensionarului, beneficiază de ajutor de deces o singură persoană care face dovada că a suportat cheltuielile ocazionate de deces şi care poate fi, după caz, soţul supravieţuitor, copilul, părintele, tutorele, curatorul sau, în lipsa acestora, oricare persoană care face această dovadă.
Asiguratul sau pensionarul beneficiază de ajutor de deces în cazul decesului unui membru de familie care nu era asigurat sau pensionar la data decesului. Se consideră membru de familie:
a) soţul;
b) copiii proprii, copiii adoptaţi, copiii aflaţi în plasament familial sau cei încredinţaţi spre creştere şi educare familiei, în vârstă de până la 18 ani sau, dacă îşi continuă studiile, până la terminarea acestora, fără a depăşi vârsta de 26 de ani, precum şi copiii incapabili de muncă, indiferent de vârstă, dacă şi-au pierdut capacitatea de muncă înaintea vârstelor menţionate;
c) părinţii şi bunicii oricăruia dintre soţi.
3. Modul de acordare a ajutorului de deces:
Ajutorul de deces se achită în termen de 3 zile lucrătoare de la solicitare de:
– instituţia care gestionează bugetul asigurărilor pentru şomaj, în cazul decesului şomerului, respectiv al unui membru de familie al acestuia;
– casa teritorială de pensii, în cazul decesului pensionarului sau al asiguratului, respectiv al unui membru de familie al acestuia.

Ajutorul de deces se achită persoanei îndreptăţite sau mandatarului desemnat, prin procură specială, de către aceasta. Ajutorul de deces poate fi solicitat, pe baza actelor justificative, în cadrul termenului general de prescripţie, calculat de la data decesului. Cuantumul ajutorului de deces solicitat se achită la nivelul cuvenit la data decesului.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Scroll to Top
Call Now Button